חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רפואת שיניים אסתטית

לפני ואחרי

תוכן עניינים

רפואת השיניים המודרנית שמה כיום דגש יותר ויותר חזק על נושא האסתטיקה, הבא לידי ביטוי בתחומים רבים: כתרים וגשרים המתבצעים ללא בסיס מתכתי, ווים לתותבות מניילון מוקשה המחליפים את הווים המתכתיים ושלל חומרים מרוכבים, המשמשים לשחזורים בצבע השן, כאשר הם מחליפים את סתימות המתכת הישנות.

הכתרים מבוצעים על ידי סורק תלת מימד חדיש ביותר, הסריקה מגיעה ישירות למעבדה. שם הטכנאי משתמש בתוכנות מחשב מהמתקדמות ביותר ובמדפסת תלת מימד תוך שימוש בחומרים האיכותיים ביותר כגון זרקוניה וחרסינה. התוצאה מדויקת מאוד ואסתטית מאוד לחיוך מושלם.

ניתן לקרוא עוד על סורק הכתרים במאמר שכתב דר' עופר אלטברגר כאן

רופאי חיוך ראשון דואגים להתעדכן באופן מתמיד בתחום זה, המתחדש ללא הרף, כאשר המכשור והחומרים החדשים נרכשים לאחר בדיקה קפדנית של הפרסומים המדעיים.

אנחנו מתמחים בטיפול ב"פחדנים"
ילדים ומבוגרים רבים הזקוקים לטיפול שיניים אינם מגיעים אל רופא השיניים עקב פחד מהטיפול. הפחד מרופא שיניים אינו קשור לדפוס אישיות כלשהו ואינו ניתן לשכנוע בדרך הגיונית.

בחיוך ראשון אנו ערוכים עם פתרונות למפחדים ובהם שיטות הרפיה, טיפול בגז הצחוק (ניטרוס אוקסיד) וטיפול בהרדמה כללית. לפני הכול, אנו קשובים לרגשותיו של המטופל, ולכן גם אלו המעידים על עצמם כי הם הפחדנים הגדולים ביותר מספרים כי אצלנו הם עברו חוויה מתקנת.

לישראלים השוהים בחו''ל

רפואת השיניים הקיימת בישראל הינה מהמובילות בעולם המערבי. כך התפתח ענף התיירות הדנטלית ורבים הם המגיעים לישראל ומשלבים את השהייה בארץ עם טיפול שיניים, או אף מגיעים במיוחד לשם קבלת הטיפול. בתוכם תיירים, אנשי עסקים וכמובן ישראלים השוהים בחו"ל.

כדי לתת מענה למצב זה, נערך צוות חיוך ראשון למתן טיפול שיניים מרוכז בזמן קצר תוך שמירה על רמה גבוהה של איכות הטיפול. את הטיפול ניתן לעבור גם תחת הרדמה כללית עם רופא מרדים והשגחה רפואית צמודה.

יישור שיניים

אורתודונטיה הוא התחום שעוסק ב"יישור" שיניים במסגרת רפואת שיניים אסתטית (או "אסתטיקה דנטאלית" – Esthetic Dentistry). "גשרים" הם כלי עזר מרכזי להשגת השינוי המבוקש ו"פלטות" משמשות לשימור המצב ולמטרות נוספות. מההיבט האסתטי, יש שנרתעים מתהליכי היישור, מאחר שעזרי היישור מכערים את הפה ויש להשתמש בהם לאורך זמן ניכר. חשוב לציין, שיש גשרים ופלטות אשר בולטים פחות לעין, למשל תודות לשימוש בחומרים שקופים (אינויזליין).

רפואת שיניים אסתטית |מרפאת חיוך ראשון

השלמות ותיקוני מבנה

ישנם מקרים רבים, שבהם נרצה מבחינה אסתטית "להשלים" את מבנה השיניים בפה. זה מתחיל ממקרים קלים דוגמת סדק בשן ומגיע עד השלמת שיניים חסרות ורווחים בין השיניים. אחד המקורות העיקריים לפגמים במבנה הן חבלות חד פעמיות, מסיבות שונות. זה יכול לקרות עקב מכה באזור הפה, נפילה, תאונת דרכים ועוד. שן חסרה היא כמובן מפגע אסתטי משמעותי, במיוחד ככל שהיא נמצאת בקדמת הפה. השתלת שיניים מספקת לכך פתרון וגם למקרים של שיניים פגומות במידה כזו, שההשתלה עדיפה על ניסיונות תיקון. השן החדשה ("השתל הדנטאלי") היא כיום חזקה ועמידה מאוד לאורך זמן, כולל שמירה על מראה השן.

ציפוי השיניים

ניתן לצפות את השיניים בחומרים שונים, באופן שמעלים פגמים אסתטיים בשן, מתקן שברים, סוגר רווחים בין השיניים ועוד. החומרים הם לרוב חרסינה או חומרים מרוכבים. הציפוי גם מקדם מראה אחיד יותר של השיניים. מדובר בטיפול מהיר יחסית והציפוי מחזיק מעמד במשך שנים.

הלבנת שיניים

אחד הדברים שבולטים מיידית בשיניים, הוא צבען. לכן, הלבנת שיניים הוא סוג טיפול אשר מספק לעתים תוצאות מרשימות למדי, בצורה קלה וזולה יחסית. כמו כן, הלבנת שיניים שונה מתהליכים רבים של "שיקום הפה", בכך שהיא טיפול שטחי וקל יחסית. למעשה, ניתן להלבין שיניים לבד, בדרכים רבות, כולל שימוש במשחות שיניים "מלבינות" ובמדבקות מיוחדות. עם זאת, הפתרון המקצועי, האיכותי והמומלץ, יהיה הלבנת שיניים אצל רופא שיניים אשר משלבת סיוע של רופא שיניים וטיפול עצמי. מדובר בתבנית סיליקון ("סד") עם חומר הלבנה, בה משתמשים לבד, למשך כמה שעות ביום (או בלילה, תוך שינה). הרופא מסייע, בכך שהוא מכין ומתאים את התבנית לשיניים שלכם ובהמשך, עוקב אחרי מצבכם ומספק המלצות להמשך.

טיפולי חניכיים

למרות שהחניכיים בולטות ויזואלית פחות מהשיניים, הן בכל זאת מהוות חלק משמעותי במראה הפה. פגמים בחניכיים ניתנים גם הם לטיפול ותודות לכך, משתפר מראה הפה. ניתן למשל להשתיל רקמה משלימה ("השתלת חניכיים"), כמענה לנסיגת חניכיים.

אבחון מוקדם של סרטן הפה

באופן טבעי, במקרים רבים, גידולים ממאירים בפה מאובחנים לראשונה על ידי רופא השיניים.
בחיוך ראשון כל מטופל המגיע לבדיקה ראשונה או לביקורת תקופתית עובר גם בדיקה של הרקמות הרכות – רצפת הפה, הלשון, החניכיים, החך והשפתיים.

במרפאת חיוך ראשון, את האבחנות מבצע ד"ר ליאון גילמן, מומחה לכירורגיה פה ולסת מבית החולים בלינסון

התקן דנטאלי נגד נחירות ודום נשימה

בחיוך ראשון אנו מתאימים התקן מיוחד המורכב על השיניים בלילה ומונע נחירות ודום נשימה בשינה. מדובר בפתרון חשוב לאחוז ניכר מהאוכלוסייה, הסובל מבעיות אלו (ויחד איתם סובלים גם בני זוגם) ופונים לעיתים לפתרונות ניתוחיים או ישנים עם מפוח.
את ההתקן מכין ד"ר עופר אלטברגר, שהשתלם בנושא זה בארה"ב.


מוזמנים לקרוא עוד על דום שינה ונחירות בדף הפייסבוק של דר' סנור ומאמר שפירסם ד"ר עופר אלטברגר כאן >>

צוות מרפאת חיוך ראשון

רפואת שיניים אסתטית בראייה רחבה

לטיפולים האסתטיים השונים בשיניים, כגון השלמות ותיקוני מבנה, יש לעתים קרובות השלכות ותועלות נוספות, מעבר להיבט האסתטי. למשל שיפור מבני של חלל הפה ותועלות בריאותיות שונות. כמובן, עוד לפני ההיבט האסתטי, מערכת השיניים צריכה לתפקד היטב בכל הנוגע לצריכת מזון. ומאחר שחלל הפה הוא אזור מורכב, טיפולים אסתטיים מחייבים שיקול דעת של רופא מומחה. דהיינו – רופא שיניים שעוסק גם ברפואת שיניים אסתטית. עוד נזכיר בהקשר זה, שיש דרכים שונות לבצע כל פעולה (למשל, דרכים שונות לסגירת מרווח בין שיניים). הראייה הרחבה, שמעבר להיבט האסתטי הצר, מתבטאת גם בהבנת הסיבות לפגיעה במראה השיניים. אלה עשויות להיות למעשה, סיבות רבות למדי – שחיקה טבעית לאורך שנים, הרגלי תזונה, הרגלי חיים נוספים (דוגמת עישון), הרגלי ניקוי שיניים (כולל ביקור קבוע אצל שיננית או היעדרו) ואף מחלות שונות ושימוש בתרופות.

דילוג לתוכן