חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השתלת שיניים ביום אחד

תוכן עניינים

השתלת שיניים All On 4

בטכנולוגיה שזכתה לכינוי All-On-4 אנו יכולים היום לבצע בפגישה אחת שיקום של לסת שלמה על גבי שתלים, כאשר הן ההשתלות והן השיקום (כלומר הרכבת השיניים) מתבצעים בזה אחר זה. לשיטה זו יתרונות חשובים, וביניהם הפטור מהצורך בהשתלות עצם ובתקופות המתנה בין מועד ההשתלה למועד השיקום.

בהשוואה כללית של שיטת all on 4 לשיטת השתלת השיניים הישנה, ניתן לסכם שמדובר בתהליך יותר יעיל, עם תוצאות לא פחות טובות. מאחר שיש כבר עשור של ניסיון איתה, מדובר בשיטה מוכרת היטב, אשר רואים גם תוצאות ארוכות טווח שלה. התוצאות בשטח מראות כי זו היא שיטה אמינה, אשר מביאה את הפה למצב בריא וגם יפה, לא פחות ממה שמספקת השיטה הישנה. אלה כמה נקודות מעניינות נוספות עליה, שכדאי לדעת: 

מה פירוש השם? המונח all on 4 מתייחס למספר השתלים שבו עושים שימוש –  ארבעה.
זו הגישה הבסיסית, אך ניתן בהתאם לצורך להשתמש גם בשישה שתלים ואז ההליך יכונה all on 6.

משך הטיפול

בשיטה הרגילה, הישנה, של השתלת שיניים, ההליך נפרס על פני זמן רב. זאת, מאחר שהוא כולל שלבים שונים ובין שלב לשלב, חייבת להיות תקופת הסתגלות והתאוששות. תקופות אלה, עשויות לקחת אפילו חודשים!  זאת, בשונה מתהליך all on 4 הקצר, אשר נמשך חמש או שש שעות.

התהליך של השתלת שיניים ביום אחד

טיפול שיניים ביום אחד אמנם מפשט מאוד את התהליכים, אך גם הוא חייב לעבור כמה וכמה שלבים מוקפדים. לקראת הטיפול, יבוצעו צילומי שיניים ולעתים גם מדידות שיניים עבור בניית הכתרים, על ידי טכנאי שיניים. ייתכן שיידרש גם אישור מרופא מטפל, על מצב בריאותי כללי. השתלת השיניים תבוצע כאמור בטיפול אחד, כולל עקירת שיניים, השתלת השתלים והברגת כתרים זמניים לתוך השתלים. מאחר שהשיקום הזמני מוברג למקומו, הוא יציב ולא דורש הסרה לפני השינה. כתרים זמניים אלה, גם לא יפריעו לכם מבחינה אסתטית. לאחר הטיפול, תקבלו הנחיות לאופן ניקוי הפה היומי. במקרים של חריקת שיניים, מאחר שהיא עשויה לפגוע בכתרים, ניתן יהיה להתאים סד לילה. לאחר כמה שבועות, הכתרים הזמניים יוחלפו בקבועים ובהמשך, תתבקשו להגיע לביקורת פעם בשנה.

השתלת שיניים ביום אחד | מרפאת מומחים חיוך ראשון

השתלת עצם

אם ישנו צורך גם בהשתלת עצם (כשלב מקדים להשתלת השיניים), הדבר בדרך כלל מעכב תהליך ישן של השתלת שיניים, בעוד כמה חודשים. בשונה מכך, השתלות שיניים ביום אחד בשיטת all on 4, לא מוגבלות בהיבט זה. ניתן לבצע אותן, גם כאשר ישנו חוסר עצם משמעותי. במבט רחב יותר, ניתן לומר שבגישת all on 4 יש פחות התערבות כירורגית במצב ולכן, היא גישה פשוטה ומהירה יותר.

שימוש בתותבות

במסגרת התהליך הישן של השתלת שיניים, במהלך הפסקות ההתאוששות בין טיפול לטיפול יש להשתמש בשיניים תותבות. ה"תענוג" הזה נחסך מכם, אשר אתם עוברים השתלת שיניים בשיטת all on 4. ההבדל בין שתי השיטות מבחינה זו, הוא לא דבר של מה בכך. זאת, מאחר ששיניים תותבות, גם זמניות, הן בעצמן "סיפור" לא קטן. זה מתבטא בזמן ובכסף. יש להתאים אותן למטופל, לייצר אותן ולתחזק אותן. הן לא נוחות לשימוש, עלולות להזיק לפה, להישבר ועוד. היכולת לבצע השתלת שיניים מלאה מבלי להזדקק להן במהלכה, הוא יתרון גדול, אשר מקל מאוד על המטופל. 

האם זה כואב?

טיפול אינטנסיבי כזה ביום אחד אולי נשמע מרתיע, אך אין מה לדאוג מבחינת רמת הכאב. במהלך השתלות שיניים all on 4 לא תרגישו כאב, תודות להרדמה אזורית. ככל שיהיו כאבים אחרי הטיפול, ניתן יהיה להקל עליהם באמצעות משככי כאבים.

מי מבצע זאת?

מדובר בשיטה ייחודית להשתלת שיניים, אשר יש ללמוד באופן מסודר לפני שמתחילים לעסוק בכך. כמו כן, ברור כי הניסיון המצטבר בשטח בביצוע הליך זה, הוא בעל משמעות גדולה.

שאלות ותשובות נפוצות

בניגוד לדעה הרווחת הכאבים אחרי טיפול השתלות בכל הפה – אול און 4 הם אפילו פחותים מהכאבים אחרי טיפול השתלה רגילה. יש כאב עמום בעיקר בגלל הנפיחות בדרך כלל.

הוכח מחקרית כי שתלים של אול און 4 מחזיקים שנים רבות. אפילו 20 שנה. כמובן בתנאי שמבוצעת תחזוקה נכונה: ניקוי נכון ע"י המטופל והגעה לביקורת וניקוי ע"י הרופא אחת לשנה. 

יש לבקר אצל השיננית אחת לשלושה חודשים ואצל הרופא אחת לשנה כדי להסיר את התותבת הקבועה מההברגות ולנקות עמוק יותר סביב השתלים.

אפשר לנקות בעזרת סילונית, בעזרת חוט דנטלי מיוחד הנקרא סופר-פלוס ואפשר לנקות בעזרת מברשת חשמלית עם ראש מיוחד שהוא דק מספיק כדי להיכנס מתחת לתותבת ולנקות. 

שתלי האול און 4 יכולים לתמוך בגשר של 10-12 שיניים. את הגשר הזמני מקבלים מיד בסוף ההשתלה, ואת הגשר הסופי מקבלים 4-6 חודשים אחרי ההשתלה כשהחניכיים מגיעות למצבם הסופי.

הסבר לפני טיפול במרפאה
דילוג לתוכן