חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולי שיניים ללא כאבים

תוכן עניינים

כל מה שרציתם לדעת על טיפול שיניים ללא כאבים וחשבתם שאינו אפשרי

אנשים החוששים מטיפולי שיניים והכאב הכרוך בהם חושבים מיד על טיפול הנעשה עם גז צחוק או אפילו עם טשטוש/סדציה. הסיבות לפחד מהכאב הן רבות. זו יכולה להיות חוויה של טיפול שיניים מכאיב במיוחד בעבר, סיפורים על חוויות כאלו של חברים, או אפילו צפייה בסרט אימה שמערב טיפול שיניים מפחיד במיוחד. לשם כך, פיתחנו במרפאה שלנו שלוש רמות של מניעת כאב, שהראשונה בהן היא פסיכולוגית, ושאינה דורשת כלל שימוש בגז צחוק או טשטוש.

כיצד ניתן לבצע טיפול שיניים ללא כאב וללא גז צחוק או טשטוש/סדציה?

מה שמטופלים רבים אינם מודעים לו הוא כי לכאב עצמו, לחשש מפניו, וליכולת למנוע אותו, מרכיבים פסיכולוגיים משמעותיים. ההתייחסות לפן הפסיכולוגי של הכאב, מאפשרת לנו להציע טיפולי שיניים ללא כאב גם ללא שימוש בגז צחוק, או בטשטוש/סדציה. למעשה, אנחנו מומחים לטיפול באנשים שמפחדים מטיפולי שיניים בשל החשש מכאב.

כיצד התייחסות נכונה לפן הפסיכולוגי מאפשרת טיפול שיניים ללא כאב?

הרמה הראשונה למניעת כאב בעת טיפול שיניים היא, כאמור, פסיכולוגית. מרפאת שיניים חיוך ראשון מנוהלת על כל היבטיה באופן המוריד גורמי לחץ וחרדה רבים. הרופאים שלנו אדיבים, נעימים ולא פחות חשוב – סבלנים. וכך גם יתר אנשי הצוות, המשרד והסייעות. לכן, הזמן המוקדש לכל מטופל מותאם לצורך שלו ולקצב שלו ולא לצורך של המרפאה "לפנות תור". האווירה במרפאה מרגיעה – המוזיקה נינוחה, התאורה רכה והריחות מרגיעים.

טיפול שיניים ללא כאבים

מהי הרמה השנייה למניעת כאב בעת טיפול שיניים?

בזכות האווירה המרגיעה, הצוות המקצועי והסבלני וקצב הטיפול המותאם, מטופלים רבים שמגיעים עם חששות שהטיפול יגרום להם לכאב והם יזדקקו לחומרי הרגעה והרדמה, עוברים טיפול ״רגיל״ ללא סבל מיותר וללא שום צורך באמצעי טשטוש כלשהוא. ועם זאת, ישנם  מקרים של כאב חמור, או של מטופל שאינו מצליח להתגבר על הפחד. עבור מטופלים אלו, אנו עוברים לרמה השנייה של מניעת כאב – שימוש בגז צחוק.

כיצד מבוצע טיפול שיניים באמצעות גז צחוק?

גז צחוק הוא חומר מרגיע הנחשב לבעל רמת הסיכון הנמוכה ביותר מבין כל שיטות הטשטוש. גז הצחוק מייצר תחושת אופוריה, מרגיע חרדות, מעמעם את תחושות הריח והטעם ומעלה את סף הכאב. כך, המטופל אינו מרגיש כאב במהלך הטיפול. גם הזרמת גז הצחוק היא הדרגתית. בדקות הראשונות מזרימים למטופל רק חמצן, על מנת שיתרגל למסכה. רק לאחר מכן, מזרימים שילוב של חמצן וגז צחוק.

מהן תופעות הלוואי של השימוש בגז צחוק לצורך טיפול שיניים ללא כאב?

לגז צחוק אין כמעט תופעות לוואי, השפעתו חולפת דקות ספורות לאחר סיום הטיפול ואינה דורשת מנוחה והתאוששות. עם זאת, לעתים מטופלים מרגישים מעט סחרחורת לאחר הטיפול וזקוקים למנוחה קצרה.

טיפול שיניים בליווי גז צחוק

כיצד מבוצע טיפול שיניים באמצעות טשטוש/סדציה?

אם גז הצחוק אינו מספיק כדי לשכך חרדות ולאפשר טיפול שיניים ללא כאב, ניתן לעבור לרמה השלישית של מניעת הכאב – הטשטוש/סדציה. לפני הכול, חשוב להדגיש שיש הבדל בין טשטוש לבין הרדמה מלאה. במהלך הטשטוש, המטופל נשאר בהכרה חלקית, אם כי מעורפלת, יכול להקשיב להוראות ולהסברים ולהבין אותם ואף לשתף פעולה עם הרופא.

כיצד הטשטוש/סדציה מסייעים למניעת כאב בעת טיפול שיניים?

הטשטוש יוצר תחושה של נמנום ושל ריחוק מהסיטואציה. חלק מהמטופלים אף מתארים זאת כתחושת ריחוף. יתרה מכך, לאחר שהמטופל מתעורר, הוא אינו זוכר את רב ההתרחשויות שקרו במהלך הטיפול. כך, נמנעת גם הטראומה שטיפול עלול להותיר אצל מטופל חרדתי במיוחד.

>> קראו עוד אודות טיפול בחרדה דנטלית.

כיצד מבוצע הטשטוש למניעת כאב בעת טיפול שיניים?

הטשטוש מבוצע על ידי רופא מרדים, המזריק עירוי עם חומרי הרדמה לתוך הווריד. במרפאה שלנו אנו מביאים מומחה הרדמה חיצוני בכל פעם שהדבר נדרש. במהלך הטשטוש נמדדים הדופק, לחץ הדם וריווי החמצן בדם, כדי לוודא שלא נגרם נזק למטופל. לאחר שהטיפול מסתיים והמטופל מתעורר מההרדמה החלקית, עליו להישאר במנוחה ובמעקב במרפאה למשך כחצי שעה. חשוב לדאוג למלווה ולתחבורה מהמרפאה הביתה, כיוון שלא מומלץ לנהוג לאחר הטשטוש.

דילוג לתוכן